
”Nu urca munții ca lumea să te vadă; urcă munții pentru ca tu să vezi lumea” — David McCullough
Marile pasiuni se cultivă de la vârste fragede. Află tainele meseriei de jurnalist la cursul inițiat de ITC Edustem unde vei învăța cum să îți învingi timiditatea, să îți faci noi prieteni, să vorbești deschis despre tine și despre pasiunile tale, să gândești structurat dar creativ. Totodată vei afla ce înseamnă munca de journalist, care sunt tipurile de presă, tehnici de scriere a unui articol/interviu, diferența dintre o știre de presă scrisă/audiovizual și redactarea textului pentru intervenție live.
Programa cursului
Cunoaștere prin joc! – JURNALIȘTII (SE) PREZINTĂ
- ce învăță, de fapt, Micii jurnaliști? – prin tragere la sorți a unui bilet vor forma echipe de câte 2.
- Fiecare jurnalist se va prezenta în fața grupei (structura prezentarii: cine esti/ce vârstă ai/unde locuiești/cine sunt părinții/ frați/ animal de casa/activitate preferată);
- Din grupele formate, vor prezenta apoi – fiecare colegul de echipă din informațiile reținute.
- 5 degete/5 calități (eu vs.jurnalist)
- Ce cred Micii jurnaliști că este presa? Tipurile de presă – scrisă/audio/video (exemple) (fiecare copil va avea propria prezentare, fiind oferit suportul trainerului).
- Fotografia face cât 1000 de cuvinte – ieșire în aer liber!(vom fotografia diferite obiecte/situații etc.)
- Prezentatori celebri: ANDREEA ESCA – cine este? Ce ne place/ce nu ne place. Identificarea calităților unui jurnalist.
Meseriile. Ce înseamnă să fii jurnalist?!
Cât durează munca unui jurnalist? Ce inseamnă? – informații corecte/reale/serioase/rapide/scurte/eficiente/ frumos formulate, însă pe înțelesul tuturor / știrea documentată din mai multe surse/
Laboratorul știrilor: REDACȚIA presei scrise
- Ce este o știre? – mai multe informații, prin care primim răspunsuri la mai multe întrebări:
Când o informație devine subiect de presă?
– atunci când este de interes public (interesează o masă mare de oameni).
O știre trebuie să răspundă la 5 întrebările: Cine? Ce? Unde? Când? Cum?
Exerciții de dicție și înregistrări.
Cum citim o știre/povestea preferată. (fiecare jurnalist – aduce la clasă și prezintă o poveste/poezie preferată). Prin tragere la sorți/fiecare va trebui să deseneze, ulterior povestea altcuiva + descrierea.
Micii jurnaliști își fac ziarul propriu după șablon dat
Roluri în redacție (redactor șef, reporter,redactor, fotograf, cameraman, editor, corrector, producător, prezentator, operator regie, director de trust de presă).
Cum redactăm/cum selectăm articolele/cum facem paginația.
Crearea propriu-zisă a ziarului .
Exemple de ziare/reviste
În vizită la redactia unui ziar cunoscut din Targu Mures
- Continuare – ziar EduSTEM/ activitățile efectuate transpuse în știri;
- Formarea de grupe a cate 2 persoane si realizarea unor interviuri (animal preferat/hobby) (stabilirea rolurilor, a intrebarilor, redactarea materialelor/alegerea titlurilor șI includerea lor cadrul ziarului
Cursul se incheie cu o sedinta festiva in cadrul careia au loc:
- Prezentarea Ziarului EduSTEM.
- Evaluare și jocuri interactive: cream cel mai bun titlu pentru articole de ziar.
- Festivitate de premiere.
- Feedback participanți.
Detalii:
Orar: Marțea, ora 16.30 – 18.30
Data începere:25 ianuarie 2022
Durata curs: 16 ore împărțite în 8 ședinte de curs
Pret: 250 lei/ luna
Locuri disponibile: 8 locuri
Vârsta recomandată: 8 – 12 ani